System e-QSM to narzędzie do zarządzania dokumentacją wewnętrzną organizacji.
Wyposażony jest we własny edytor tekstu, moduł integracji z MS Office, umożliwiający w prosty sposób wprowadzanie dokumentów bezpośrednio z Worda oraz mechanizmy pozwalające wprowadzić dokumenty w dowolnym formacie. Istotnym elementem systemu jest mechanizm nadzoru nad dokumentami, w tym m.in.: możliwość przypisania uprawnień do edycji i dostępu do dokumentów, definiowania procedury weryfikacji przed publikacją, przechowywanie wersji historycznych poszczególnych dokumentów, a wszystko to oparte na zasadach wywodzących się z systemów ISO.
Ponadto system wyposażony jest w szereg funkcji pozwalających na zarządzanie strukturą organizacyjną oraz powiązaniami pomiędzy stanowiskami i dokumentami.
e-QSM to także system umożliwiający na uruchomienie workflow, w ramach którego wykorzystywane są e-formularze, do których budowy służy system DFC.
System DFC5.0 to natomiast narzędzie służące do projektowania e-formularzy, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy informatycznej. Umożliwia sprawne przejście od formularzy tradycyjnych do formularzy elektronicznych i zarządzania danymi w bardziej skutecznych sposób – więcej o systemie DFC można przeczytać na stronie http://dfc.eqsm.pl
W zależności od zasobów informatycznych i ludzkich oraz w zależności od potrzeb - możliwe są różne warianty instalacji i wdrożenia obu systemów.