Od dziś grupę rozszerzeń uzupełnia najnowszy moduł - Mailer, który umożliwia użytkownikowi w pełni samodzielne zarządzanie powiadomieniami systemu e-QSM z wykorzystaniem poczty elektronicznej Nowy plugin będzie udostępniany od stycznia, a póki co z jego funkcjonowaniem można zapoznać się na http://demo.eqsm.com.pl Kończąc prace na ten rok, życzymy wszystkim udanego 2016 roku, aby tradycyjnie już był lepszy od mijającego i aby przyniósł wszystkim jedynie powody do radości.
W związku ze zmieniającym się prawem w obszarze Ochrony Danych Osobowych, uruchomiliśmy dwie nowe usługi przeznaczone dla tych Klientów, którzy we własnym zakresie zamierzają zarejestrować Administratora Danych Osobowych w GIODO, i których automatycznie dotyczy obowiązek jawnego prowadzenia Rejestru Zbiorów Danych Osobowych. Nowy moduł stanowi element rozszerzenia funkcjonalności systemu e-QSM, jednakże aby nie wprowadzać konieczności uruchamiania, zakupu oraz udostępniania systemu w sieci Internet, funkcja ta jest dostępna w ramach nowego serwisu: Centrum Danych Osobowych, za pośrednictwem którego możliwe korzystanie z rejestru jedynie poprzez umieszczenie odpowiedniego odnośnika na własnej stronie internetowej, dzięki czemu nie trzeba udostęniać własnego systemu w sieci Internet. Moduł - Rejestr ODO dostępny jest w kilku wariantach - w ramach usługi ABI do wynajęcia oraz w ramach tylko usługi prowadzenia samego rejestru. W tym pierwszym przypadku całość realizowana jest w pełni przez nas, natomiast w przypadku tylko dzierżawy modułu możliwa jest opcja z pełną obsługą, obejmującą także wprowadzanie danych lub tylko w zakresie skorzystania z funkcji i miejsca na serwerze. Wszystko zależy od potrzeb Klienta. Każdy użytkownik Rejestru ODO może samodzielnie lub za naszym pośrednictwem wprowadzić i utrzymywać dowolną liczbę zarejestrowanych zbiorów. Z racji tego, że moduł udostępniany jest w ramach serwisu Centrum Danych Osobowych, w którym prezentowane będą także przykłady dokumentów oraz inne ważne informacje z obszaru ODO, każdy Klient poza możliwością skorzystania z Rejestru ODO otrzymuje dostęp do wiedzy, którą zdobywamy praktycznie działając w tym obszarze, a którą dzielimy się z naszymi Klientami. Centrum Danych Osobowych dostępne jest po zalogowaniu pod adresem: http://centrum-danych-osobowych.pl Natomiast przykład jak wygląda Rejestr ODO już w wersji udostępnianej dla Klienta w postaci linku można obejrzeć tutaj.
W związku z nowelizacją Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, która pociąga za sobą zmianę w obowiązkach Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz w związku z opublikowaniem aktów wykonawczych, zapraszamy na szkolenie Nowa Rola Administratora Bezpieczeństwa Informacji w świetle zmian w Ustawie o Ochronie danych Osobowych Termin szkolenia: 29.06.2015. Miejsce: Poznań, ul. Taczaka 24 Szkolenie dedykowane dla osób pełniących funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji i/lub odpowiedzialnych za nadzór nad ochroną danych osobowych w Bankach Spółdzielczych.
W dniu dzisiejszym zakończyliśmy testy funkcjonalne nowego modułu rozszerzającego funkcjonalność systemu e-QSM - Elektroniczny Rejestr Zbiorów Danych Osobowych. Moduł ten pozwala na udostępnienie danych poza systemem, np. w ramach strony www, a co za tym idzie spełnienie wymagań wynikających z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, związanych z obowiązkiem publikowania rejestru danych osobowych, przez każdą organizację, która zarejestrowała własnego ABI-ego w GIODO i samodzielnie nadzoruje obszar ODO. Moduł dostępny jest w dwóch wariantach - jako rozszerzenie systemu (gdy możliwe jest połączenie z nim z sieci Internet) lub jako usługa zainstalowana na naszych serwerach (gdy system pracuje w sieci zamkniętej i nie ma możliwości połączenia z nim z sieci zewnętrznej).
Dziś zakończyły się prace nad nowym dodatkiem (rozszerzeniem) do systemu e-QSM. Plugin Planner umożliwia zaprojektowanie trybu pracy dla działań realizowanych cyklicznie, dzięki czemu użytkownik nie musi już pamiętać, który raport ma wykonać raz w tygodniu, a który raz na miesiąc, czy raz na rok. Nowe rozszerzenie nie tylko pozwala na przechowywanie informacji o działaniach ale dodatkowo informuje użytkownika z zadanym wyprzedzeniem o zbliżającym się terminie zadania. Planner wszedł właśnie w fazę testów i dostępny będzie najprawdopodobniej z początkiem maja br.