Od dziś dostępny jest już moduł oceny ryzyka w procesach. Jest to rozszerzenie systemu e-QSM. Moduł ten pobiera wszelkie dane z mapy procesów, w których są oznaczone określone właściwości takie jak uczestniczy, kategorie danych, podstawa prawna, systemy IT oraz ryzyka, z których to właśnie nasz moduł wylicza ryzyka dla poszczególnych czynności wskazując konieczność wykonania dodatkowych czynności czy też nie.
Z dniem 25.05 uruchomiony został plugin: Rejestr Czynności, który współpracując z Mapą procesów oraz rejestrami w systemie e-QSM pozwala na automatyczne budowanie rejestru czynności, uwzględniający wszystkie niezbędne elementy. Aktualnie na ukończeniu są testy kolejnego modułu: Ocena Ryzyka, który także w zautomatyzowany sposób, wykorzystujac dane zawarte w Mapie procesów pozwala na ocenę ryzyka w obszarze każdej czynności związanej z przetwarzaniem Danych Osobowych.
W związku ze zbliżającym się okresem rozpoczęcia pełnego obowiązywania RODO, od dziś dystrybuowana jest Mapa Procesów v 1.0 beta, jako nowy system, współpracujący z systemem e-QSM. Swoją faktyczną premierę miał w ubiegłym miesiącu, kiedy to został uruchomiony przez nas dla jednego z Klientów oraz kiedy pierwszy z Klientów testowo wykonał instalację Mapy Procesów bez naszego udziału. Mapa procesów może funkcjonować jako element powiązany z systemem e-QSM lub jako niezależna aplikacja webowa, przy czym jako system związany w pełni wykorzystuje to co wprowadzone zostało do bazy systemu e-QSM, co decydowanie usprawnia prace. Mapa procesów poza tym, że pozwala na graficzne opisanie działań, daje przede wszystkim możliwość elastycznego personalizowania właściwości procesów, co pozwala na spełnienie organizacyjnych i dokumentacyjnych wymagań RODO, jak też innych wymagań np. zawartych w Rekomendacjach M i H KNF-u. W zakresie ogólnym Mapa procesów będzie dystrybuowana jako 'puste' narzędzie do samodzielnej pracy, natomiast w zakresie Banków Spółdzielczych może być dostarczana także z szablonem procesów stworzonych we współpracy z Klientami.
Jest to kolejne z narzędzi informatycznych, które obok systemu e-QSM - DFC na co dzień wykorzystujemy w naszej pracy. Dążąc do optymalizacji kosztów, przy wzrastającej liczbie audytów, postanowiliśmy stworzyć narzędzie, dzięki któremu usprawniliśmy cały proces audytu, uzyskując m.in.: - standaryzację w obszarze szablonów pytań - podręczną bazę wymogów, czyli aktów prawnych - techniczne wsparcie w tworzeniu raportów z audytów PBI oraz sprawdzeń ODO - zdecydowaną oszczędność czasu oraz stały dostęp do historycznej bazy. Całość narzędzia skonstruowana jest w taki sposób, aby po wykonaniu badania otrzymać raporty zgodne z wymogami stawianymi przez UODO, z podziałem na odpowiednie protokoły, prezentujące wyniki oględzin, materiał dowodowy oraz ogólną ocenę wraz z wykazem zaleceń. Zbudowanie systemu audytowego to nie tylko chęć poprawienia naszych warunków pracy, ale dzięki wsadowi merytorycznemu, gdzie każde pytanie opatrzone jest opisem wymogu prawnego oraz opisem czego należy poszukiwać podczas badania, stanowi swego rodzaju materiał edukacyjny dla mniej doświadczonych audytorów.
Mija kolejny rok naszej działalności, który podobnie jak poprzednie lata obfitował w szereg wydarzeń. Mieliśmy przyjemność podpisać szereg nowych umów na usługę "ABI do wynajęcia", wprowadziliśmy też kilka usprawnień do systemu e-QSM oraz wypuściliśmy na rynek nowe rozszerzenie, czyli moduł 'Statystyki' pozwalający na bieżąco śledzić to co dzieje się w systemie. Ponadto rozszerzyliśmy zespół konsultantów oraz uzyskaliśmy chyba najlepszą z referencji, czyli przedłużenie wszystkich, dobiegających w tym roku do końca umów z Klientami na kolejne lata, za co bardzo gorąco dziękujemy i obiecujemy nie spuszczać z tonu, co do jakości prowadzonych przez nas działań.