W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy przejście na nową wersję bazy danych - Firebird w. 2.1. Wszyscy aktualnie obsługiwani Klienci oraz Klienci, którzy mają wykupiony serwis techniczny zgodnie z obowiązującymi zasadami współpracy otrzymają bezpłatną aktualizację do najnowszej wersji, z którą związana jest nie tylko nowa wersja bazy danych ale także nowa funkcjonalność. W dziale Download zamieszczona została też nowa wersja demonstracyjna - "e-QSM - trial" Jest to praktycznie pełna, 60-dniowa wersja jednostanowiskowa, a dzięki temu, że wersja demo rozbudowywana jest sukcesywnie wraz z rozwojem systemu, możliwe jest lepsze zapoznanie się z funkcjami gdyż do bazy wprowadzane są kolejne dane (obiegi dokumentów, zapisy). Dodatkowo w celu zaprezentowania najnowszej funkcjonalności został wprowadzony moduł "Zadania", pozwalający na kontrolę terminowości wykonywanych działań (menu główne programu: Rozszerzenia/Zadania).
Od początku funkcjonowania systemu e-QSM, realizując prace z zakresu wdrożeń systemów ISO9001, Polityki Bezpieczeństwa, obiegu dokumentów oraz doskonalenia metod zarządzania, uruchomiliśmy w różnych wersjach i różnych konfiguracjach 50 instalacji naszego produktu. Aktualnie ponad 30% wdrożeń to działania prowadzone dla Spółdzielczej Grupy Bankowej. Ponad 50% naszych Klientów to organizacje oraz firmy produkcyjne i usługowe, a blisko 10% to realizacje dla branży medycznej oraz administracji.
W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy testy kolejnego z serii pluginów, wspomagających obieg dokumentów. Tym razem jest to moduł, umożliwiający nadzór nad poszczególnymi zadaniami, wynikającym z obiegu formularzy pod kątem terminowości ich realizacji. Każdy z użytkowników posiada pełen obraz zadań i czasu jaki mu pozostał na ich realizację oraz czasu jaki upłynął od wymaganego terminu. Moduł ten w tym tygodniu zostanie przekazany do użytkowania w ramach najnowszego wdrożenia pełnej wersji systemu e-QSM.
W dniu 28. listopada br. u naszego Klienta, w "Regionalnej Izbie Gospodarczej - Łódź" odbył się audit nadzoru systemu zarządzania jakością, zakończony wynikiem pozytywnym, czyli wnioskowaniem o przedłużenie certyfikatu. W ramach doskonalenia i rozwoju SZJ, w tym roku w Izbie wdrożony został także m.in. system "e-QSM - Elektroniczna Księga Jakości" wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów. Gratulując wyniku auditu, życzymy dalszych sukcesów w rozwijaniu i doskonaleniu systemu. Jednostką auditującą było Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA.
W ubiegłym tygodniu ostatecznie zakończyliśmy prace nad dostosowaniem aplikacji do szczególnych wymagań systemu Windows Vista. Możliwe jest pełne uruchomienie funkcji automatycznej aktualizacji (funkcja dotychczas działająca jedynie dla elementów rozszerzeń). Przebudowany został także serwer plików tak, aby możliwe było uruchomienie go na komputerach wyposażonych w najnowszy produkt firmy z Redmond. Nowe wersje aktualnie przechodzą fazę testów i niedługo zostaną, oczywiście nieodpłatnie udostępnione Klientom objętym serwisem technicznym - gwarancyjnym lub pogwarancyjnym.