W ubiegłym tygodniu minęło 10 lat od momentu rozpoczęcia działalności firmy "e-QSM Informatyczne Systemy Zarządzania". Przez całą dekadę, zajmując się wdrażaniem systemów zarządzania oraz prowadząc różnego rodzaju projekty informatyczne, mieliśmy okazję jako jedni z pierwszy wdrażać i certyfikować systemy zarządzania jakością wg ISO9001:2000. Warsztat informatyczny kształtowały m.in. projekty systemów informacji oraz prace przy platformach giełdowych, a wynikiem połączenia obu obszarów jest aktualnie oferowany przez nas system "e-QSM - DFC", będący zarówno wsparciem dla prac wdrożeniowych, jak również samodzielnym produktem oferowanym Klientom jako rozwiązanie autonomiczne, a który w tym roku skończy 7 lat. Nasze działania zostały pozytywnie ocenione przez takie jednostki certyfikujące jak TUV Rheinland, ISOQAR, Moody International, Dekra oraz PCBC, a także przez Komisję Nadzoru Finansowego - w ramach ogólnej oceny działania banku, oczywiście w zakresie wdrażanej przez nas Polityki Bezpieczeństwa Informacji. Dotarliśmy do większości województw, a liczba samych wdrożeń związanych z systemem e-QSM przekroczyła 60 instalacji i wykazuje cały czas tendencję wzrostową.
Dziś w wersji testowej ujrzał światło dzienne nowy plugin - ustawienia. Przeznaczeniem najnowszego rozszerzenia jest indywidualizacja ustawień użytkownika. W pierwszej odsłonie moduł oferuje możliwość samodzielnego zarządzania hasłem dostępu, co jest efektem rozwoju funkcjonalności związanej z wymaganiami, wynikającymi z wdrożeń polityki bezpieczeństwa.
Polityka bezpieczeństwa to nie tylko procedury ale także, a może przede wszystkim narzędzia, pozwalające na urealnienie wielu działań, mających chronić informację przed np. utratą poufności. Dlatego też rozwijając współpracę z naszym Partnerem - firmą Seven, rozszerzyliśmy ofertę związaną z wdrożeniami Polityki Bezpieczeństwa m.in. o oprogramowanie nVision przeznaczone do nadzorowania zasobów IT, oferując je zarówno jako niezależny produkt, jak również jako integralna część wdrożenia PBI.
W dniu dzisiejszym w firmie Kreisel Technika Budowlana zakończył się audit recertyfikujący - oczywiście wynikiem pozytywnym, czyli zapewnieniem Auditora w kwestii wnioskowania o przedłużenie na kolejne trzy lata certyfikatu, potwierdzającego funkcjonowanie system zarządzania jakością zgodnie z wymaganiami najnowszej wersji normy ISO9001.
W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy prace związane z integracją systemu e-QSN z edytorem MS Word. Aktualnie oprogramowanie weszło w fazę testów i wszystko wskazuje na to, że na dniach będzie gotowe do użytku. Zastosowane rozwiązanie stanowi alternatywę dla naszego edytora, rozszerzającą możliwości pracy w zakresie form zastosowanych dokumentów, wymaga jednak od Użytkowników dysponowania oprogramowaniem firmy Microsoft. Nowy typ dokumentów w odróżnieniu od dotychczas stosowanej metody (forma załącznika), stanowi integralną część systemu, dzięki czemu możliwe jest pełniejsze niż do tej pory zarządzanie oraz wykorzystanie zasobów. Nie oznacza to, że zrezygnowaliśmy z naszego rozwiązania. Stosowany dotychczas edytor tekstów nadal będzie stanowił podstawowe narzędzie pracy z dokumentami.